2 Haziran 2013 Pazar

GENEL MEZUNİYET TÖRENİ DÜZENLENDİ

GENEL MEZUNİYET TÖRENİ DÜZENLENDİ

Cumhuriyet Üniversitesi (CÜ)’nde 2012-2013 eğitim-öğretim yılının tamamlanmasının ardından, 5 Bin 810 öğrenci düzenlenen törenle mezun oldu.
Cumhuriyet Amfî Tiyatrosunda gerçekleşen genel mezuniyet törenine Vali Zübeyir Kemelek, Belediye Başkanı Doğan Ürgüp, Cumhuriyet Başsavcısı Hasan Aydın, Rektörümüz Prof. Dr. Faruk Kocacık, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Ali Erkul, Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz, Prof. Dr. Okay Bulut, İl Emniyet Müdürü Selçuk Kızılay, İl Millî Eğitim Müdürü Turan Akpınar, Sağlık İl Müdürü Bahattin İlter, fakülte dekanları, öğretim üyeleri, öğrenci velileri ile öğrenciler katıldı. MG_0121 copyIMG_0135 copyIMG_0141 copyIMG_0146IMG_0198 copyIMG_0187IMG_0168IMG_0189 copyIMG_0218 copyIMG_0229 copyIMG_0242 copyIMG_0261 copyIMG_0268 copyIMG_0281 copyIMG_0288 copyIMG_0316 copyIMG_0327 copyIMG_0091IMG_0091IMG_0337 copyIMG_0341 copyIMG_0344 copyIMG_0428 copyIMG_0445 copyIMG_0451 copyIMG_0456 copyIMG_0470 copyIMG_0489 copy
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan törende, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bakanlar ve TBMM’de gurubu bulunan parti genel başkanları ve Sivas Milletvekillerinin gönderdiği telgraflar okundu.
Törende konuşan Rektör Prof. Dr. Faruk Kocacık, “Bu yıl toplam 40 Bin 59 olan öğrenci sayımızın 5 Bin 810’unu teşkil ediyorsunuz sevgili mezunlar. Sizleri bugün buradan iyi bir hayata yolcu etmek üzere bulunuyoruz. Elbette sevinci ve hüznü bir arada yaşıyoruz. Sevincimiz uzun yıllar emek verdiğiniz eğitim süreci bitiyor ve başarılı bir şekilde hayata atılıyorsunuz. Üzüntümüz sizlerden ayrı kalmak ve bu iki duyguyu bir arada yaşamak gerçekten bizi buruk tutuyor. Buradan yurdun değişik yörelerine gideceksiniz. Değişik ortamlarda değişik kurumlarda görev alacaksınız. Ben inanıyorum ki CÜ’nün aile mensubu olarak ve bir elçimiz olarak bulunacağınız her yerde her ortam bizleri en iyi şekilde temsil edeceksiniz. Mevsimlik çiçekler gibi geldiniz ve gidiyorsunuz. Değişik iklim ve ortamlarda değişik coğrafyalarda açacaksınız. Ve bizlerde burada yeni çiçeklerimizi yetiştirmeye ve güzelleştirmeye devam edeceğiz. Sevgili mezunlar şimdi sınavlar bitti, okul bitti, her şey bitti diye düşünebilirsiniz, doğaldır. Ama gerçek sınav hayat sınavı sizi bekliyor. Orada eminim ki burada edindiğiniz her türlü donanım ve bilgiyle sorumluluk bilinciyle hareket edip güzelliklere vesile olup kendinize bulunduğunuz kuruma, topluma, ailenize yararlı bireyler olacaksınız bundan hiç kuşkumuz yok. Biliyorsunuz küreselleşme çağındayız her gün her şey değişiyor. Dünya köy dünya oldu ve bu hızlı değişime ayak uydurmak içinde sürekli kendini yenileyen, bilgilerini tazeleyen bireyler olmamız gerekiyor. Bunu yapmanızı ve sahip olduğunuz değerleri korumanızı tavsiye ediyorum. Başarı kolay gelmiyor. Zoru başardınız bundan sonrasını da başaracaksınız eminim. Tesadüfle gelen başarılara kanmayın. Başarı için önce istemek lazım. Pozitif olmak, planlı olmak, istikrarlı ve kendine güvenen adaletli bireyler olmak lazım. Bunu da başaracağınıza inanıyorum. Size şu tavsiyede bulunmak istiyorum; Gelecekte daima yüzünüz gülsün ve başarı ile mutluluk yanınızda olsun. Sizleri ailelerinizi ve sizlere emeği geçenleri kutluyor başarılar diliyorum.” dedi.
Belediye Başkanı Doğan Ürgüp ise öğrencilere çok çalışmaları gerektiğini belirterek, “Kendinizi sürekli yenilemeniz, yeni şeyler öğrenmeniz lazım. Sizlere gittiğiniz yerlerde Sivas’ın temsilcisi olarak bakıyorum. Sivas’ımızı unutmayın. Sivas’tan ayrılanlar için söylüyorum inşallah iyi duygularla ayrılmış olmanızı temenni ediyorum. Her zaman bir hemşehri olarak bir kardeş olarak sizleri kalbimizde yaşatacağız. Bütün mezun olan öğrenci kardeşlerime yeni hayatlarında başarılar ve mutluluklar diliyorum.” dedi.
Mezun olan öğrencileri kutlayan Vali Zübeyir Kemelek, “Onları mezun eden hocalarımızı tebrik ediyorum. Okulu bitirdiniz diplomanızı aldınız, her şey bitmedi. Ama kendinize karşı sorumluluğunuzu hiçbir zaman unutmayın. Çünkü dünyada yaratılmış en kutsal varlık insandır. Ailenize karşı olan sorumluluğunuzu unutmayın. Siz bir toplum içerisinde yaşıyorsunuz. Topluma karşı olan sorumluluklarınızı da unutmayın.” şeklinde konuştu.
Konuşmaların ardından doktora, yüksek lisans, lisans ve ön lisans programlarında dereceye giren öğrencilere diplomalarını Vali Zübeyir Kemelek, Belediye Başkanı Doğan Ürgüp, Cumhuriyet Başsavcısı Hasan Aydın, Rektör Prof. Dr. Faruk Kocacık, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Ali Erkul, Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz, Prof. Dr. Okay Bulut, il protokolü, fakülte dekanları, enstitü müdürleri ve öğretim üyeleri tarafından verildi.
Cumhuriyet Üniversitesi kurucularından Şefik Sümbüloğlu ise geleneksel hale getirdiği CÜ Birincisi Gamze Demirbaş’ı altınla ödüllendirerek başarısından ötürü tebrik etti.
Lisans birincisi Gamze Demirbaş ve ön lisans birincisi Handan Sonel’in mezuniyet kütüğüne plaket çaktı. Mezuniyet töreni, öğrencilerin mezuniyet andını okuması ve keplerini havaya fırlatması ile sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder